En annan Mamma!
I början på februari hörde Linda-Olivia Olofsson av sig till oss. Hon sitter i Kvinnohusets styrelse och undrade om vi ville göra en insats för lokalsamhället i Örebro. En insats som gjort stor skillnad i tolv års tid, för de kvinnor och barn som söker skydd hos Kvinnohuset i Örebro.
Vi sa självklart ja.
Kampanjen föddes 2011, som ett initiativ av Yvonne Andersson, då AD på reklambyrån Strateg Agency. Sedan dess har kampanjen samlat in värdefulla pengar år efter år och blivit en naturlig del av Mors dags-firandet i Örebro.
I år fick dock kampanjen helt nya förutsättningar, när Strateg valde att kliva av projektet och lämnade över stafettpinnen till Kvinnohuset själva.
Så, i februari hörde Kvinnohuset av sig och frågade om vi på We dig it ville ta oss an uppdraget att ta kampanjen vidare. I april lanserade vi därför med stolthet kampanjen En annan mamma.
Vi gjorde ut alla delar för marknadsföringen – en sex veckor lång kampanj där vi varje vecka publicerade en ny film med fakta tagen från Kvinnohusets verksamhetsberättelse. En viktig parameter för kampanjen var nämligen att sprida kunskap om Kvinnohusets verksamhet – hur den fungerar och hur många som behöver söka stöd och skydd hos dem. Och inte minst – vad kampanjens pengar går till.
I år fick vi in hela 174 134 kr
Vi riktar ett extra stort tack till Kamtech som gick in som huvudpartner till projektet. Och våra egna fina kunder Hörmann Svenska AB, Vågen & Krämaren samt City Örebro som också gått in som partners, och hjälpt till på olika sätt för att kampanjen ska kunna flyga.
Adress:
Älvtomtagatan 12
703 42 Örebro
Kontakt:
Johanna Bister
+46 70 – 823 02 16
johanna@wedigit.se
We dig it Sweden AB
Org. nr: 559319-6255