Strategi är kanske inte vad du tror
Om du vill sätta en plan för din marknadsföring handlar det till stor del om att gå på djupet i era behov, utmaningar och mål, för att sätta en strategi. En marknadsföringsstrategi handlar mycket om att faktiskt våga välja bort saker ditt företag inte ska göra. Exempelvis kan det handla om att prioritera ner kanaler som faktiskt inte är rätt utifrån vilken din målgrupp är och var de befinner sig.
Vilka kanaler behöver du finnas i?
Ibland kan det säkert kännas som en djungel när det kommer till den digitala marknadsföringen, eftersom mängden kanaler och val växer för varje vecka. Nya plattformar dyker upp och en sorts teknisk stress kan infinna sig. Ska man behöva finnas precis överallt?
Svaret är nej, du behöver inte vara med precis överallt. När en ny kund kommer in till oss tar vi gärna tiden att i en gemensam workshop förstå er affärsidé och grotta i vilka era viktigaste målgrupperna är. Det är de insikterna som styr vilka kanaler vi väljer att jobba med.
Vi hjälper dig gärna att sätta en marknadsföringsstrategi
Om möjligheten finns tar vi gärna en djupdykning i er data för att kunna dra insikter om vad ni har gjort tidigare och vad av det som blev framgångsrik marknadsföring, och vad som inte blev det.
I vår ryggsäck av kunskap om digital marknadsföring, som vi samlat på oss genom åren, kan vi också hitta en hel del godbitar som vi kan bidra med, som hur olika målgrupper ser ut i olika kanaler och hur olika kanaler fungerar kopplat till vad du vill få ut av annonseringen.
Så sätter vi din strategi
- Vi tar ett första möte.
- Vi pratar utmaningar och målsättningar.
- Vi gör en målgruppsanalys.
- Vi sätter en strategi.
- Vi följer upp strategin kontinuerligt.
Behöver du hjälp att sätta din strategi?
Låt oss ta ett första möte!