Annonsering på Tiktok
Visste du att TikTok har gått om Facebook, Youtube, Instagram och Snapchat i antal nerladdningar under september månad 2018? Spolar vi fram tiden till April 2020 så har appen laddats ner över 2 miljarder gånger och plattformen växer för varje dag som går, både i storlek och popularitet.
En kanal som bygger varumärket mot den yngre målgruppen
Huvudfokuset på TikTok är 15 till 60 sekunders videos och kreativitet. Här finns en stor potential för företag att nå ut till en helt ny målgrupp som är lite yngre. Istället för att fokusera på konvertering, trafik och sälj så är huvudsyftet på TikTok att skapa varumärkeskännedom. Genom att använda TikTok:s plattformsspecifika funktioner kan du potentiellt nå ut till den yngre målgruppen och kommunicera med dem på ett helt unikt sätt.
Videos från några av våra TikTok-kunder
Så jobbar vi med TikTok-annonsering
När vi tar oss an uppdraget att jobba med TikTok åt en kund grundar sig allt i varför. Varför ska företaget finnas på just den plattformen, och vilket typ av innehåll bör vi jobba med för att se till att kunden anpassar sig efter plattformen och just den målgruppens beteende?
När vi enats om budskapet och utformningen skapar vi design och copy, och sätter sedan upp kampanjen riktat mot önskad målgrupp. Vi optimerar den sedan löpande för bästa resultat.
Under och efter kampanjen jobbar vi, som alltid, med månadsvis rapportering.
Snabbfakta
- Över 63% av TikTok-användare är mellan 10 – 29 år gamla.
- Appen har fler än 800 miljoner användare /månad.
- Nedladdningsfrekvensen på appen har ökat med 96% genom åren.
- Nästan 80% av användarna på TikTok använder en Android-mobil.
- Engagemangsgraden ligger på 70% per månad.
Nyfiken på Tiktok?
Låt oss ta en kaffe och prata vidare!
Om du är nyfiken på att jobba med det organiska flödet på TikTok för ert företag så hjälper vi gärna till med det också.