Så hjälper vi dig med annonsering på sociala medier

Vi på We dig it är specialister på marknadsföring i sociala medier och har jobbat med annonsering på Facebook och Instagram i många år. Om du är i behov av att snabbt öka trafiken in till din hemsida är betald marknadsföring (även kallat PPC, Pay Per Click), ett smart första steg. 

Via annonsering i sociala medier kan du med enkla medel nå ut till din önskade målgrupp, precis där dom befinner sig.

Nå målgruppen i deras favoritkanal

Via annonsering i sociala medier kan vi med enkla medel nå ut till din önskade målgrupp, precis där dom befinner sig – i sina mobiltelefoner. På så sätt kan du knyta samman ditt företag med relevanta målgrupper, öka varumärkeskännedomen och på sikt öka dina intäkter.

Skapa innehåll som sticker ut

När vi skapar en kampanj för sociala medier börjar vi med att analysarbete tillsammans med dig. Tillsammans sätter vi oss ned för att verkligen förstå ditt företags mål framåt och vilka utmaningar ni har. Efter att vi också gjort en målgruppanalys kan vi sedan sätta en strategi för den digitala närvaron framåt – var ni ska synas utifrån vem du vill nå. Och vilka mål vi mäter kampanjens utfall mot.

Nu börjar den kreativa processen, när vi tar fram material för kampanjer framåt. Bilder och texter som skapar magi i kanalen, självklart baserat på ditt varumärke och dess grafiska profil – men också utifrån vad vi tror triggar din målgrupp.

Steg för steg – så gör vi det 🙂

  • Analys av ditt företags mål och utmaningar
  • Målgruppsanalys
  • Sätta strategin
  • Ta fram material för annonsering
  • Uppsättning av kampanj
  • Optimering
  • Rapportering

Optimering och rapportering – viktiga delar för lyckad annonsering

När materialet finns är det dags att sätta upp kampanjen på den plattform där vi vill vara. Kampanjen skapas utifrån den målsättning vi valt, och målgrupperna byggs upp.

När kampanjen är igång ser vi till att optimera den för bästa resultat, hela vägen. Om kampanjperioden är lång ser vi till att ha delavstämningar med dig om hur kampanjen går, och när kampanjperioden väl är slut samlas vi i ett marknadsmöte där vi kollar på utfallet och vilka insikter vi kan dra och ta med oss till nästa steg i arbetet.

Behöver du hjälp med att hantera det organiska flödet i sociala medier? Läs den här artikeln.

Nyfiken på annonsering i sociala medier?

Kontakta Johanna så kan ni ta ett första möte.