Google display – bygger ditt varumärke
Annonsering på Google display är ett effektivt sätt att skapa varumärkeskännedom och nå ut till din målgrupp. Här kan vi sätta upp annonser som sedan visas ut mot din målgrupp där de befinner sig digitalt – exempelvis på en blogg, en lokal nyhetstidnings hemsida eller kanske på en e-handel eller i en välanvänd dejting-app.
Google lär sig snabbt var just din målgrupp befinner sig och visar upp din annons mot rätt människor. Vår specialist Chris brukar kalla det för mjuk trafik, det vill säga trafik som oftast inte skapar så mycket konverteringar utan ökar medvetenheten och igenkänningen om ditt varumärke.
Strategiskt sett är detta ett utmärkt verktyg för att stärka din marknadsföringsstrategi genom att kombinera Google Display med andra ytterligare kanaler för att skapa en multikanalsstrategi.
Annonsering med hög kvalitet
Vi på We dig it har många verktyg för att säkerställa displaykampanjer av hög kvalitet. Vi jobbar med strategi, dataanalys, design, copywriting, utveckling, optimering samt uppföljning och rapportering. Det är viktigt att annonserna som tas fram rimmar med ditt varumärke och därmed med din grafiska profil.
En del av en flerkanalsstrategi
Oftast är Google ads displayannonsering en kanal som vi använder för att bygga varumärke, som ett komplement till exempelvis mer leadsgenererande annonsering på Linkedin och Facebook eller Instagram.
Så gör vi det – steg för steg
- Analys av målgruppen
- Uppsättning av annonskonto vid behov
- Skapa annonsinnehåll – design och copy
- Uppsättning av kampanjer
- Kampanjoptimering
- Rapportering månadsvis
Redo att testa Google ads?
Låt oss ta ett första möte så kan vi kika på om det här är rätt väg för er att gå!